תפריט צור קשר חיפוש
  • אודות |
  • רפואת נשים |
  • בעיות רפואיות |
  • מאמרים ומחקרים |
  • מספרים עלינו |
  • טיפול בתזונה |
  • סדנאות ומוצרים |
  • צור קשר |
  • 03-7447555
    יוטיוב פייסבוק צור קשר דף הבית של המרפאה

    תזונה לסילוק רעלים ולניקוי כבד

    כאשר הגוף מתמלא ברעלים והכבד אינו מצליח לסלק אותם, הדבר מתבטא הן בצורה גופנית והן בצורה רגשית.
    מבחינה גופנית יופיעו סימפטומים שונים כגון: כאבים: מיגרנות, דלקות פרקים, פיברומיאלגיה; בעיות עור : אקנה, אורטיקריה, פסוריאזיס; בעיות במערכת העיכול - תסמונת המעי הרגיז, צרבות, דלקות בקיבה ובמעיים; בעיות בכבד ובכיס המרה - צהבת, אבנים בכיס מרה, היפרכולסטרומיה ושומנים בדם, בעיות במערכת המין - הפרשות וגינאליות, מחלות מין, שחלות פוליצסטיות. 
    מבחינה נפשית יופיעו תופעות רגשיות כמו עצבנות, חוסר מנוחה, שינה טרופה ודיכאון.
    הסיבות לרעילות בגוף הם גורמים פנימיים וחיצוניים. גורמים פנימיים כוללים מתח וחרדה שמעלים את רמת הרדיקליים החופשיים בדם, דלקות ובעיות בזרימת הדם שמשפיעים על תיפקוד הדם והכבד. גורמים חיצוניים כוללים גורמים כמו, עישון, אכילת מזון תעשייתי, תרופות וכדומה,
    תזונה נכונה יכולה לעזור בצורה משמעותית במצב הזה. תזונה נכונה עפ"י הרפואה הסינית מחזקת את מערכת העיכול ואת מערכת החיסון. החיזוק נעשה ע"י מניעה של אכילת מזונות מזיקים והגברת אכילה של מזונות שעוזרים לגוף לסלק רעלים.  העקרונות התזונתיים מבוססים על תזונה לחיזוק Qi (צ'י) ומערכת העיכול.

    מה לאכול:
    •  להרבות באכילת מזונות ירוקים: אלו ירקות שמחזקים את הכבד, ועוזרים בסילוק רעלים. מזונות ירוקים מכילים אנטי אוקסידנט חשוב שנקרא לוטאין, מנקים את הדם, ומתאימים במיוחד למצבים דלקתיים, פצעים ותופעות נוספות של רעילות בגוף. (הערה: צריכה מרובה של מזונות ירוקים עלולה לשנות את קרישיות הדם בגלל הימצאות ויטמין K בהם. לכן מי שלוקח מדללי דם צריך להתייעץ עם רופא לפני הגברת הצריכה של מזונות ירוקים).
    סוגי ירקות מומלצים: ארטישוק, שעועית ירוקה, ברוקולי, אספרגוס, קישואים, כרוב, תרד, רוקט (אורוגולה, גרגיר נחלים), נבטים, סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, נענע, מנטה, חסות למיניהן, רשד וכל סוגי העלים הירוקים האחרים.
    קטניות: עדשים ירוקות, ובמיוחד קטנייה בשם מאש, שהיא קלה להכנה ולעיכול.  
    סוגי פירות מומלצים: תפוח עץ ירוק, מלון, שזיפים ירוקים.

    •  מאכלים חמוצים:  הטעם החמוץ, אם הוא נצרך במידה, עוזר לתיפקוד הכבד, ומפעיל את כיס המרה, שהפרשות מיץ המרה שלו הם הדרך העיקרית של הגוף להפטר מרעלים. במיוחד מומלצים לימון וחומץ תפוחי עץ. עדיף להוסיף אותם בכמות מועטה, ולמזונות רבים.
    יש להיזהר לא לאכול יותר מדי מזונות חמוצים, שעלולים לכווץ יותר מדי את הכבד, וליצור למעשה אפקט הפוך- במקום הנעה ושחרור יתווסף גודש ותקיעות.
    •  תבלינים כמו קימל, הל, שומר, זרעי שומר, כורכום, עשב לימון, מליסה. תבלינים אלו מניעים את הדם ומנקים אותו.
    •  נבטים: הנבטה של זרעים וקטניות מוסיפה מאוד לאיכות התזונתית שלהם. הנבטים עשירים בכלורופיל, ויטמינים ומינרלים, שהופכים קלים יותר לעיכול בגלל ההנבטה. הדרך הקלה ביותר להנביט היא לשטוף ולהשרות את הקטניות במים, ולאחר מכן להניח במסננת צפופה מעל קערת מים. מדי כמה שעות מומלץ לשטוף את הנבטים במסננת ולהחליף את המים בקערה. לזירוז התהליך ניתן לכסות או לשים את המסננת במקום חשוך.
    •  סיבים תזונתיים: עוזרים בקשירה של השומנים בכבד, ובהוצאתם החוצה דרך הצואה.
    •  מאכלים שעשירים באומגה 3: אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית לגוף, שעוזרת לתיפקוד הכבד, מדללת את הדם ועוזרת לזרימה שלו. אומגה 3 נמצאת בעלים ירוקים, ובמיוחד בזרעי פשתן טחונים באופן ביתי (זרעים לא טחונים לא מתעכלים, וזרעים טחונים בצורה מסחרית מתעפשים). אומגה 3 מצויה גם בדגי ים צפוני, כמו דגי סלומון, טונה, סול, בקלה, הליבוט ומקרל. 

    מה לא לאכול

    •  חומרים רעילים לגוף: אלכוהול, משקאות שמכילים קפאין- קפה, שוקולד, רד בול, קולה, קקאו, תה שחור; פירות וירקות שעשירים בחומרי הדברה, במיוחד כאשר הם נמכרים בדוכנים ישר מהשדה, כמו, תותים, אפרסקים, מנגו, חסות. מומלץ לאכול אוכל אורגני.
    •  מזון שומני ותעשייתי: מזון מטוגן, מרגרינה, חמאה, בשר שמן, פיצוחים (במיוחד בוטנים, קשיו ופיצוחים קלויים). מומלץ להימנע ממזון תעשייתי שמכיל חומרים משמרים, חומרי צבע וטעם וחומרים מייצבים, ובשר מעובד או מעושן (נקניקים, פסטרמות) שמכיל ניטרטים.
    •  פחמימות פשוטות: בעיקר סוכר לבן וקמח לבן.
    •  מאכלים חריפים: או עם עודף תיבול.
    •  ירקות ממשפחת הסולניים: חצילים, תפוחי אדמה ירוקים (או שקליפתם ירוקה), עגבניות ירוקות (או שהזרעים ירוקים), במיה.

    דגשים נוספים לאורח חיים
    מלבד התזונה קיימים גורמים נוספים שגורמים לרעילות בגוף:
    •  עישון : עישון הוא גורם מרכזי לרעילות בגוף. העישון פוגע בריאות, בדם ובכל הרקמות בגוף. עישון רב גורם לכך שהגוף לא מצליח לסלק את הרעלים. בשלב הראשון נפגעת מערכת החיסון, ומופיעים סימפטומים כמו שפעות חוזרות (אשר הרפואה הסינית משייכת לתיפקוד הכבד), מצב רוח ירוד וכדומה. 
    זיהום הריאות והדם יכול להיגרם גם מעישון פסיבי ומחשיפה ממושכת לזיהום אויר.
    •  פעילות גופנית: אחת הדרכים הטובות של הגוף להתנקות מרעלים היא פעילות גופנית שיוצרת הזעה, זרימת דם תקינה  וחילוף האוויר בריאות. הפעילות הגופנית טובה גם באיזון מצבי מתח. הפעילות המומלצת ביותר למצבי רעילות בגוף היא פעילות גופנית מתמשכת (אירובית, שצורכת חמצן), או פעילות בעוצמה נמוכה, כמו הליכה, ריצה קלה, שחייה ואופניים. מומלץ שהפעילות תמשך לפחות חצי שעה בכל אימון, ולהקפיד על שניים או שלושה אימונים בשבוע.
    אומנות לחימה היא שיטת אימון לגוף ולנפש, שפועלת על פי העקרונות של הרפואה הסינית.  באימון של אומנויות לחימה קיים אימון גופני, עבודה על גמישות ומתיחות, תרגילי חיזוק ומדיטציות או תרגילי נשימה. אומנם לא כל שיטה או מועדון מתייחסת לכל הרבדים הפנימיים של אומנות הלחימה. אולם כאשר ישנה התייחסות כזו, האימון הופך לחוויה שלמה. להרחבה בנושא אומנויות לחימה לחץ כאן.
    •  ניהול מצבי מתח: אחד הגורמים הנפוצים לבעיות בכבד על פי התפישה הסינית, הוא מצב נפשי של מתח, תסכול, כעס מתמשך והדחקה. המצב הנפשי הוא מקור הבעיה, וכל עוד לא נתייחס אליו, הריפוי יהיה על פני השטח בלבד. אפילו אם נפתור ביטוי אחד של הבעיה היא עלולה להתפרץ כבעיה אחרת, במקום אחר. במצבים אלו הריפוי האמיתי יהיה נתינה של כלים מחשבתיים והתנהגותיים לאדם, כדי שיוכל להתמודד עם הלחצים והאתגרים שמציבים החיים. היכולת להתמודד עם מצבי מתח הינה מיומנות נרכשת שקשורה בהגברת המודעות העצמית, בהכרת היכולות האישיות, המניעים והחולשות של כל אחד מאיתנו, וקשורה גם ביכולות ניהול בסיסיות, כמו קביעת סדרי עדיפויות, קביעת יעדים, ניהול זמן ומיומנויות אחרות. ישנן מסגרות רבות ללימוד מיומנויות של ניהול המתח בחיינו, חלקן קשורות ללימוד מודעות אישית, אחרות מתרכזות ברכישת המיומנויות הניהוליות, חלקן באות מפילוסופיית המזרח, ואחרות מתיאורית העידן החדש, או תורות ניהול וכלכלה. ככל שיהיו שונות זו מזו, בכולן השלב הראשון הוא זהה: ההכרה עד כמה הלחץ והמתח משפיעים על חיינו, וההחלטה להתפתח וללמוד דרכים לאיזון שלהם בחיי היומיום.

    תוספי מזון אפשריים

    מיץ נבט חיטה, מיץ נבט שעורה (Green Magma), משקה כלורופיל, נוגדי חימצון ((Vitamin A, C, D, E,, תמצית זרעי ענבים, סלניום.

    ההמלצות הרשומות כאן ניתנות כשירות למטופלי המרפאה ולגולשים באתר. הם אינם משמשים כייעוץ תזונתי אישי.

    למאמר על חיזוק Qi ומערכת עיכול

    תגובות הוסף תגובה
    1 תפקודי כבד לא טובים בסוף הריון / רעות ברקת , 26.8.2017 (10:50)
    שאל שאלה
    ייעוץ

    טופס הייעוץ של "בריאת" מזמין אותך לקבל הכוונה אישית מאחד ממטפלי המרפאה.
    לטופס 3 שלבים פשוטים וקלים למילוי, בסופו תקבל\י מענה בטלפון, במייל או בפקס, על פי בחירתך.

    למילוי הטופס
    דברו איתנו...
    03-7447-555
    תחומי טיפול
    תקשורת