תפריט צור קשר חיפוש
  • אודות |
  • רפואת נשים |
  • בעיות רפואיות |
  • מאמרים ומחקרים |
  • מספרים עלינו |
  • טיפול בתזונה |
  • סדנאות ומוצרים |
  • צור קשר |
  • 03-7447555
    יוטיוב פייסבוק צור קשר

    תזונה לעור יבש

    בסתיו ובחורף העור יבש ורגיש, ואצל חלקנו הוא גם מגרד וקשקשי. אפשר למרוח עליו קרמים שונים ולחלח אותו מבחוץ, אבל אפשר גם להשפיע עליו מבפנים, באמצעות תזונה נכונה והזנה אמיתית. לא מדובר בפתרונות קסם אלא בתהליך שאורך זמן, אולם המאמץ כדאי - התזונה יכולה לסייע לעור להיות בריא ויפה לטווח ארוך, הרבה יותר מקרמים סינתטיים שנותנים פתרון רגעי בלבד.
    מזג האוויר אינו הגורם היחיד שמשפיע על עור הפנים: התזונה שלנו, הגנטיקה, זיהום האוויר, הרגלי החיים ורמת הסטרס משתקפים בו גם כן. לכן אם אתם סובלים מעור יבש באופן קיצוני, מומלץ לפנות למטפל לבדוק את המקור לבעיה זו.

    ובכל זאת, איך אפשר לעזור לעור שלנו להיראות במיטבו?
    שתו הרבה מים!  (לפחות ליטר וחצי ביום). מים חיוניים לשמירה על לחות העור ולשמירה על מרקמו. רצוי גם להגדיל את צריכתם של מזונות בעלי תכולת מים גבוהה כגון מלון, חסה, מלפפונים ופלפלים.
    מזונות עשירים במינרלים ובוויטמינים משמרים את הלחות בעור, ומסייעים למנוע את התייבשותו, ישנן  כמה קבוצות מזון עיקריות המשרתות אותנו בשמירה על העור:

    • מזונות עשירים בויטמין E: כמו ברוקולי, תרד, כרוב, נבט חיטה ואגוזים.
    • מזונות עשירים בויטמיני B: ירקות עליים, קטניות, דגנים מלאים ושמרי בירה.
    • מזונות עשירים בחומצת שומן אומגה 3: אגוזי מלך, זרעי פשתן, זרעי צ'יה ודגים מהים הצפוני כמו סלמון והרינג. אם אתם לא אוכלים מספיק מזונות עשירים באומגה 3 ובחומצות שומן, קיימים בשוק תוספי מזון זמינים. לרוב מרגישים שיפור בלחות העור לאחר ארבעה שבועות של צריכת מזונות עשירים או תוספים.
    • מזונות עשירים באבץ: זרעי דלעת, שעועית, בשר הודו, בשר בקר רזה וצדפות.
    • מזונות עשירים בויטמין A : ירקות עליים ירוקים, גזר, בטטה ודלעת. שימו לב: צריכת ויטמין A באופן לא מבוקר יכולה להיות רעילה והיא אינה מומלצת לנשים בהריון.
    • מזונות עשירים בויטמין C: לימון, פפאיה, תפוז, ברוקולי, כרוב, קיווי, כרובית ומלון.
    • מזונות עשירים בברזל:  רימון, סלק, עלים ירוקים, תרד, צימוקים, קטניות, תאנים.
    • אצות: מסייעות לאזן ולייצב את תהליכי הגוף ברמה התאית. באצת הכלורלה, למשל, יש יותר מ-20 סוגי ויטמינים ומינרלים, והיא מספקת שפע של בטא קרוטן טבעי החיוני מאוד להזנת העור. 

    נוסף על כך, רצוי להשתמש בקרמים על בסיס טבעי, המזינים את העור בחומצות שומן טבעיות ובויטמין E, ללא כימיקלים וחומרים משמרים המגרים את העור.

    ממה עדיף להימנע? 
    יש להשתדל לא לרחוץ את הפנים והגוף במים חמים מדי המייבשים את העור.
    הימנעו ממאכלים עשירים בחומרי שימור ובצבעי מאכל, המזיקים לעור בפרט ולגוף בכלל.
    על פי הרפואה הסינית, במקרה של עור יבש עדיף להימנע ממזונות מייבשים: שיפון, שעועית אזוקי, סלרי, בצל ירוק, נבטי אלפלפה, לפת וגריסי פנינה.

     

    תגובות הוסף תגובה
    2 חסר מיקוד / אילן דורון , 14.9.2016 (10:05)
    1 תודה / שירן , 27.1.2013 (12:37)

    טופס הייעוץ של "בריאת" מזמין אותך לקבל הכוונה אישית מאחד ממטפלי המרפאה.
    לטופס 3 שלבים פשוטים וקלים למילוי, בסופו תקבל\י מענה בטלפון, במייל או בפקס, על פי בחירתך.

    למילוי הטופס
    דברו איתנו...
    03-7447-555